21 augustus 2023

Omni channel communicatie: 5 voordelen voor jouw bedrijf

post-afbeelding
Omni channel communicatie komt met een waslijst aan torenhoge verwachtingen.

Omni channel communicatie komt met een waslijst aan torenhoge verwachtingen. Een klant die contact opneemt via mail, Facebook Messenger, Whatsapp of Twitter verwacht via ieder platform een even snelle en complete reactie op zijn vraag of probleem. Om die kwaliteit elke dag opnieuw te garanderen, denk je best na over een platform waarop je al jouw klantencommunicatie centraliseert, zoals Solucall. En wel hierom.

1. Je behoudt àltijd het overzicht

Omni channel communicatie kan gaan tot wel zes of zeven verschillende kanalen, die jij en/of jouw medewerkers ook nog eens gebruiken via een smartphone, laptop, tablet… noem maar op.

Solucall verzamelt alle contactnames op één centraal en overzichtelijk platform. De beheerder van dienst ziet in één oogopslag welke berichten of telefonische oproepen er zijn binnengekomen, maar ook wat er daadwerkelijk mee is gebeurd. Op deze manier stijgt de kans op een verzilverde lead drastisch.

Lees hier meer over de verschillende functies van Solucall

2. Je zet jouw werkkrachten maximaal efficiënt in

Door één of meerdere beheerders van het platform aan te duiden creëer je een duidelijke interne rolverdeling. Deze extra controle – door jou als zaakvoerder en/of door de marketingverantwoordelijke, de office manager… – is een extra geste naar jouw klanten toe die zich zeer snel terugverdient. Je bewijst dat jouw klant écht prioritair is en dat zal zich ook vlug uiten in een sterk toenemende kwaliteit van jouw communicatie.

Bovendien kunnen we een aantal van je medewerkers toegang geven tot onze Solucall-app op hun smartphone. Met de app kunnen zij aangeven of ze al dan niet beschikbaar zijn om oproepen of contactnames te beantwoorden, onderlinge chatberichten sturen en taggen, en pushmeldingen activeren. Ook zo creëer je mee een efficiëntere invulling van jouw klantencommunicatie.

3. Je houdt het duidelijk voor je klanten

Omni channel communicatie draait om vertrouwen. Niet alleen de snelheid van antwoorden speelt een grote rol, ook de manier waarop jouw bedrijf het aanpakt. Net doordat je de rollen binnen jouw bedrijf duidelijk aflijnt en je zelf meer overzicht behoudt dankzij het Solucall-platform, blijft de communicatie herkenbaar voor je klant. Dezelfde stemmen en tones of voice keren namelijk terug. Dit maakt het ook eenvoudiger om je communicatie optimaal op elkaar af te stemmen en, indien nodig, bij te sturen.

4. Je hebt altijd een dubbele back-up

Achter Solucall zit Solutel: een team vol toppers in klantencommunicatie met meer dan tien jaar ervaring. Wanneer jij en je medewerkers nood hebben aan extra ondersteuning, staan we meteen klaar om bij te springen.

We stellen samen vooraf een duidelijk plan van aanpak op, met een script dat niets aan het toeval overlaat. Tegen een zeer competitieve prijs, maar vooral met garantie op professionalisme en kwaliteit. Alsof we zelf bij jou in het bedrijf je klanten toespreken.

Nog zo’n handige back-up zit in het Solucall-platform zelf vervat: dankzij de labelfunctie in Solucall wordt elke contactname gestructureerd gearchiveerd. Alle contactinfo blijft zo permanent voor jou beschikbaar.

5. Je kan finetunen dankzij onze statistieken

Solucall registreert tot slot verschillende interessante statistieken achter iedere contactname:

  • Hoelang duurt een oproep?
  • Welk type contactnames komen het meest voor?
  • En via welke weg?

Deze cijfers maken het mogelijk om bepaalde communicatieprocessen wat scherper te stellen. Komt een vraag over leveringen vaker telefonisch binnen of eerder via mail? Komen klachten opvallend vaker binnen via social media? Wij staan je graag bij om hier een beter zicht op te krijgen.

Omni channel communicatie met Solucall: laten we eraan beginnen

We kunnen nog uren vertellen over onze Solucall-omgeving, maar misschien moeten we het jou gewoon maar eens tonen. Contacteer ons voor een vrijblijvende afspraak en we bekijken samen hoe jouw bedrijf het maximum kan halen uit zijn omni channel communicatie.

Meer weten over onze diensten? Contacteer ons op 0800 206 06 of maak een afspraak.
BE 0890 051 709
© Solutel 2024