12 juli 2022

Maximale bereikbaarheid als bedrijf: in 3 stappen richting succes

post-afbeelding
Jouw klanten verwachten een maximale bereikbaarheid als bedrijf, maar hoe bereik je dat? Wij helpen je op weg in 3 stappen richting succes.

In de 21ste eeuw kun je er niet meer omheen: jouw klanten verwachten een maximale bereikbaarheid als bedrijf. Het is niet enkel een belangrijk onderdeel van een positieve klantbeleving, maar ook een cruciaal instrument om klanten te overtuigen van jouw gedrevenheid en toewijding. Een gemist (of een slecht) contactmoment stuurt een twijfelende klant mogelijk de andere kant op… 3 stappen op weg naar langdurige klantenrelaties!

1. Start vanuit een plan

Een doordacht communicatieplan zorgt voor goede afspraken en een efficiënte flow tussen alle betrokken partijen. Een belangrijk onderdeel van dat plan is het draaiboek.

Bij Solutel maken onze medewerkers zich de communicatieflow tussen jouw bedrijf en jouw klanten en partners helemaal eigen, en schrijven we de verschillende mogelijke communicatiescenario’s uit in een compleet draaiboek. Op deze manier helpen we jouw klanten sneller en gerichter. Bovendien helpen we op deze manier mee om zoveel mogelijk opportuniteiten te grijpen of eventuele probleemsituaties tijdig te herkennen.

2. Bied meerdere kanalen aan

Klanten nemen almaar meer hun toevlucht tot diverse communicatiekanalen. Ongeacht het gekozen kanaal verwachten ze een snelle en persoonlijke dienstverlening. Wat klanten absoluut niet verwachten: een keuzemenu, gevolgd door de melding dat ze de zoveelste in de wachtrij zijn, in combinatie met een onmenselijk storende jingle, om uiteindelijk toch niemand aan de lijn te krijgen. Dit is een absolute no-go.

Gelukkig bestaan er meerdere opties:

  • Whatsapp
  • sociale media (Facebook messenger, Instagram…)
  • sms
  • e-mail
  • een contactformulier
  • een live chat

Klanten zijn meestal bekend met deze kanalen, dus neem ze ook op in jouw communicatieplan en laat hen de vrije keuze om contact op te nemen via het kanaal dat hen het beste uitkomt op dat moment. Solutel biedt een handige oplossing om al deze kanalen te beheren via één platform: Solucall. Met Solucall brengen we alle contactnames precies in kaart met een centraal overzicht en gedetailleerde rapportage. Zo maak je van opvolging een koud kunstje.

Lees meer over ons omnichannel aanbod

Maximale bereikbaarheid als bedrijf

3. Maak tijd vrij

Tijd is kostbaar, maar klantencontact nog veel meer. Wie zal er binnen jouw bedrijf tijd vrijmaken om klanten te woord te staan? In veel gevallen belandt het klantencontact bovenop een al te groot takenpakket, wat ten koste gaat van de responstijd en klanttevredenheid.

Ga daarom met een partner in zee die jouw bedrijf kan ontzorgen en gelijktijdig een positieve klantbeleving kan creëren. Bij Solutel bieden we een professionele en efficiënte verwerking van alle inkomende oproepen aan. Onze medewerkers zijn specialisten in hun vak en bieden klantvriendelijkheid (uiteraard), flexibiliteit maar ook geduld en doorzettingsvermogen.

Ontdek hier onze verschillende formules en tarieven!

 

Maximale bereikbaarheid als bedrijf? Start bij Solutel!

Bij Solutel ben je aan het juiste adres om maximale bereikbaarheid tijdens de brede kantooruren te verzekeren. Jouw klanten verdienen het, en jij ook! Interesse in een samenwerking? Mail of bel ons voor een verkennend gesprek en we nemen snel contact op.

Meer weten over onze diensten? Contacteer ons op 0800 206 06 of maak een afspraak.
BE 0890 051 709
© Solutel 2024