Medisch telesecretariaat: een stem die voor evenwicht zorgt

Als medisch telesecretariaat ontzorgen we jou door de telefoontjes op een patiëntvriendelijke en warme manier op te vangen. Wij hebben een aantal diensten in de aanbieding die je ongetwijfeld extra rust en overzicht in je workflow opleveren.

Contact Maak een afspraak
Meer telewerk
Waarom kiezen voor een medisch telesecretariaat?

Als huisarts of medisch specialist is het vaak onmogelijk om voldoende tijd vrij te maken om patiënten telefonisch te woord te staan. De patiënt in je praktijk heeft jouw volledige aandacht nodig. Tegelijkertijd zorgen niet-dringende telefonische oproepen voor nog meer werk na de uren en dus voor langere dagen.

Onze verschillende diensten
Ons medisch telesecretariaat is een verzameling van diensten die van elk van jouw patiënten een prioriteit maakt. Bij Solutel garanderen we jou:
Geen overbodige telefoontjes tijdens het spreekuur of tijdens huisbezoeken
Geen gemiste oproepen meer
Eenvoudig doorschakelen naar onze medewerkers telkens wanneer jij dat wenst
De diensten van een fulltime medewerker voor een fractie van de kostprijs van iemand in loondienst
Een gedetailleerd inzicht in al jouw oproepen, berichten via Solucall
Afspraken worden beheerd in jouw (bestaande) online agenda
Duidelijke afspraken rond dringende en andere specifieke oproepen
Al deze diensten garanderen we je voor een prijs vanaf 160 euro per maand, inclusief btw.

Wij werken met

Dit zeggen de klanten van Solutel

Ik apprecieer jullie hulp ma-te-loos en zou nooit meer zonder kunnen!

Bedankt aan het hele team voor de uitmuntende samenwerking de voorbije drie jaar.

Een gemeende dankjewel!

Bedankt dat jullie rekening houden met mijn ‘wensenlijst’ bij het plannen van een afspraak. Het is voor mij tot nog toe al heel aangenaam werken!

Bedankt voor jullie fast service.

Top team !

Ondertussen werk ik een dikke maand met jullie en het is een verademing om ongestoord verder te kunnen werken. Fijn dat ik ook uitgebreid kan nalezen wie wanneer en waarover heeft gebeld. Een patiënte zei me ook dat jullie zeer vriendelijk waren, waarvoor hartelijk bedankt!

Dank u voor al jullie geleverde werk. Dank u om steeds vriendelijk te zijn voor alle patiënten en de oproepen correct af te handelen. We appreciëren jullie werk ten zeerste.

Bedankt voor jullie inzet en medewerking! Jullie zorgen ervoor dat we de patiënten op een serene en gestructureerde manier kunnen gezien. Het is aangenaam en vlot werken zonder telefoons. Discussies om mensen te doen komen naar de vrije raadpleging zijn hiermee verleden tijd, waarvoor dank ! Het is even aanpassen om alles uit handen te geven, maar op enkele kinderziekten na zijn we heel tevreden. We blijven bijsturen zo nodig.

Heel erg tevreden met jullie professionele en vriendelijke service!

Hartelijk dank voor de vlotte en uiterst vriendelijke samenwerking!
Het is een verademing in de praktijk.

Dankjewel om mij te ontlasten van al die telefoonoproepen. Jullie doen dat super. Daardoor is mijn beroepsleven veel meer in balans. Doe zo voort!

We werken nog niet zo lang met Solutel, maar zijn aangenaam verrast door de professionele, vriendelijke en vlotte samenwerking zowel met ons als naar de patiënten toe. Wij beseffen ten volle dat het ook voor jullie niet altijd eenvoudig is en te weten wat onze patiënten willen. Geduld en stressbestendigheid zijn soms nodig. We merken dat jullie veel ervaring hebben met artsenpraktijken

Een kort mailtje gewoon om even te zeggen dat alle telefonisten die ik al aan de lijn heb gehad dat heel goed doen. Ik zou niet graag in hun schoenen staan… altijd iemand moeten storen die liever niet wil gestoord worden. Maar ze slagen er steeds in de ergernis (van het gestoord worden) te laten verdwijnen door hun vriendelijkheid en professionaliteit. Het lijkt me niet altijd gemakkelijk voor hen met de vele veranderingen bij ons in de praktijk. Maar chapeau hoe ze het doen. Mag ook eens gezegd worden 😉

Wij zijn zeer tevreden over de samenwerking met jullie. Ons werk is hierdoor 200% aangenamer geworden. Een echte verademing. We hadden dit veel eerder moeten doen.

Bedankt voor jullie uitstekende werk!

Een tijdswinst van minimum 1,5 uur per dag…

Huisartsenpraktijk Louise & Simonis
Huisarts Temse
Tandartspraktijk - Herk-de Stad
Huisartsenpraktijk - Ieper
Praktijk voor Endodontie - Brussel
Cardioloog Diest & Leuven
Huisartsenpraktijk Ninove
Huisarts Niel
Huisarts Aarsele
Tandartspraktijk Grimbergen
Huisartsenpraktijk Avelgem
Huisartsenpraktijk Kappele-op-den-Bos
Huisartsenpraktijk Retie
Tandarts Eddy De Valck

Volledige controle over uw telefoonverkeer? Download onze whitepaper hier

Samenwerken met ons
medisch telescretariaat?
stappen-plan

Stap 01
Kennismaking en intakegesprek
Wat zijn jouw bezorgdheden op vlak van communicatie met je patiënten? Vertel ons alles over de dagelijkse gang van zaken binnen jouw praktijk en vuur ook gerust al jouw vragen op ons af.
Stap 02
Gedetailleerd draaiboek
Slaan we de handen in elkaar? Fijn! Dan gaan we nu een draaiboek op maat opstellen, dat als leidraad zal dienen voor onze medewerkers. Op basis hiervan kunnen ze met elk scenario binnen jouw praktijk aan de slag.
Stap 03
Koppeling met online agenda
Ons medisch telesecretariaat koppelt al zijn diensten aan jouw eigen online agenda. Alle informatie over jouw oproepen en berichten lees je dus rechtstreeks binnen jouw vertrouwde agendaomgeving.
Stap 04
Rechtstreekse lijn met ons team
Eens alle systemen vertrekkensklaar zijn, kan onze samenwerking echt van start gaan. Wij volgen de gemaakte afspraken nauwgezet op. In geval van vragen kan je snel bij ons terecht. Wens je de telefoon door te schakelen naar ons? Via een simpele druk op de toets springen we voor je in.
Stap 05
Altijd en overal overzicht
Met Solucall beschik je over een centraal beheerplatform. Hier vind je een compleet GDPR proof-overzicht terug van alle behandelde oproepen.
BE 0890 051 709
© Solutel 2024