31 juli 2022

Communicatiemix voor bedrijven: onmisbaar om snel en gepast te reageren

post-afbeelding
Wat is de ideale communicatiemix voor bedrijven? Met alle kanalen die vandaag beschikbaar zijn, is het moeilijk om een goed evenwicht te vinden.

Een goed samengestelde communicatiemix voor bedrijven is onmisbaar in 2022. Toch blijft het een grote uitdaging. Met alle kanalen die vandaag beschikbaar zijn, is het belangrijk om goed te kiezen en zo een maximale impact te creëren voor je klanten. Wat is dan precies de ideale mix voor jouw bedrijf en hoe zet je die in om snel en gepast te reageren?

De ideale communicatiemix voor bedrijven

Een standaard communicatiemodel bestaat uit drie hoofdelementen: een zender, een bericht en een ontvanger. De ideale communicatiemix verbindt deze elementen naadloos met elkaar. Dat is geen evidentie voor ieder bedrijf.

Goed begonnen is half gewonnen. In dit geval begin je met inzicht in jouw klanten. Hoe dan ook kunnen niet alle klanten op dezelfde manier geholpen worden, en dus ook niet via hetzelfde kanaal.

Communicatiemix voor bedrijven

Hoe integreer ik de juiste kanalen?

Ieder medium heeft voor- en nadelen, mogelijkheden en beperkingen. Weeg daarom goed af waar jouw klanten wel of geen behoefte aan hebben. Hierbij is het belangrijk om een goede mix aan te bieden van verbale- EN non-verbale communicatie.

Selecteer de juiste kanalen, afhankelijk van het bericht en de behoefte van de klant:

e-mail

  • kan veel info bevatten
  • de zender kan meer tijd investeren in de kwaliteit van het bericht

telefoon

sociale media

  • snel en toegankelijk voor een breed doelpubliek
  • geschikt voor minder complexe info
  • groot bereik voor een divers publiek.

Wanneer jouw klantencommunicatie lijdt onder een te hoge werkdruk, is het verstandig om hulp in te schakelen. Solutel heeft ervaring met alle soorten contactpunten, zowel telefonisch als digitaal, zowel offline als online.

Conclusie: waarom heeft jouw bedrijf een communicatiemix nodig?

Een sterke communicatiemix zegt meer over je bedrijf dan je denkt. Een efficiënte telefoondienst is hier een belangrijk onderdeel van, maar de ideale mix bevat ook digitale- en sociale mediakanalen. Het succes daarvan rust op een logische interne structuur met duidelijke richtlijnen. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk… niet alle bedrijven beschikken over de tijd en middelen om die richtlijnen in te vullen.

Daarom biedt Solutel oplossingen aan bedrijven die klanten snel en gepast willen helpen. Hiervoor bieden we verschillende formules aan. Ontdek hier meer over onze diensten voor bedrijven.

Meer weten over onze diensten? Contacteer ons op 0800 206 06 of maak een afspraak.
BE 0890 051 709
© Solutel 2024

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.