Solutel, (medisch) telesecretariaat en omnichannel contact center
Wij zijn

Communicatie op afstand met klanten, patiënten of belangrijke partners: het is een stiel op zich. Een stiel die ons al meer dan 15 jaar lang een headset op onze hoofden en een glimlach op onze gezichten tovert. En dat hoor je ook in onze stemmen.

Wie zijn wij?

Toen Bea Vanbockryck en Winand Thys Solutel in 2007 de lijnen opengooiden bij Solutel, gebeurde dat nog vanuit een klein kantoortje in Diepenbeek. Maar jaar na jaar werden we groter en groter, net als het aantal praktijken en bedrijven die we begeleidden in hun dagelijkse communicatie. Dat leidde tot een verhuis naar provinciehoofdstad Hasselt.

Vandaag bestaan we uit een team van om en bij de 20 personen. Perfect drietalige mannen en vrouwen met een voorliefde voor praten, maar vooral voor communiceren. Op een professionele, maar tegelijkertijd persoonlijke manier. Want het correct en respectvol afhandelen van een telefoontje of contactname, dat laat niemand bij ons koud. Alleen op deze manier gaan we recht op ons doel af: klantenrelaties op de lange termijn uitbouwen.

Waarmee kunnen we jou helpen?

Ieder beroep heeft zijn eigen gevoeligheden op vlak van communicatie met de buitenwereld. Wij kozen ervoor om zowel medische beroepen als bedrijven uit diverse sectoren te begeleiden in hun telefonie en online communicatie. Die expertise hebben we ieder jaar scherper en scherper gesteld, met dank aan de vele mooie ervaringen die we mogen hebben opdoen doorheen de jaren.

Communicatiemix voor bedrijven
Hoe wij het verschil maken?

Door onze warme, persoonlijke aanpak enerzijds. Wij zijn bijvoorbeeld grote fan van korte communicatielijnen. Maar ook door niet te blijven stilstaan. De opkomst van nieuwe communicatiekanalen en -technologieën laat dat niet toe. Daarom dat we bij Solutel volop meegaan in die toekomst. Onder meer met de ontwikkeling van ons online beheerplatform Solucall.
Als telesecretariaat is en blijft het ons doel om mee met de tijd te gaan, zodat zowel onze medische als commerciële klanten uit een ruim en kwalitatief dienstenaanbod kunnen blijven kiezen. Dat doen we ook door onze telesecretariaatmedewerkers volop de kansen te geven om te blijven groeien, via onder meer kwalitatieve opleidingen en bijscholingen.

Solutel in 5 sterke punten
van A tot Z

Klantvriendelijkheid, glimlach inbegrepen
Onze nauwe samenwerkingen met honderden medici en bedrijven zijn gebaseerd op een onberispelijke klantvriendelijkheid. Niet zomaar vriendelijk, maar steeds met de glimlach. Want een glimlach, die kan je ook horen.
Uniek online beheerplatform
Onze medewerkers werken dagelijks met Solucall, maar ook onze klanten zijn fanatieke gebruikers van dit online platform. Met Solucall beheren en monitoren ze niet alleen al hun eigen oproepen en berichten tot in de details, het is ook een directe communicatielijn met het Solutel-team.
Lokale toppers in 3 talen
Vanuit ons kantoor in Hasselt staan onze medewerkers bellers te woord in het Nederlands, Frans en Engels. Zij zorgen ervoor dat geen enkele boodschap lost in translation geraakt.
15 jaar ervaring (and counting)
Sinds onze opstart in 2007 hebben we bij Solutel ervaring opgedaan in talloze communicatiesituaties. Ons intern draaiboek staat vandaag perfect op punt en vormt zo de basis van tientallen succesvolle samenwerkingen met praktijken en bedrijven van verschillende groottes.
Competitieve tarieven
Voor zowel medici als bedrijven hanteren we sterke, competitieve tarieven. Voor ons medisch telesecretariaat starten de tarieven vanaf 145 euro per maand (incl. btw). Voor bedrijven is dat vanaf 100 euro per maand (excl. btw).

Dit zeggen de klanten van Solutel

“We hebben voor Solutel gekozen zodat we onze eigen werknemers kunnen laten focussen op hetgeen waar ze goed in zijn. Zo kan Solutel onze telefoons bundelen en behandelen.”

“Solutel is voor ons een ideale partner omdat ze verder denken dan enkel het telesecretariaat.”

Een samenwerking zonder ruis op de lijn, dat lukt alleen wanneer beide partijen elkaar perfect “verstaan”. Tussen Solutel en bouwbedrijf Bostoen zit dat alvast helemaal goed. Johan en collega’s, bedankt voor de mooie woorden!

Tien jaar geleden maakten we kennis met Saskia Kerkhofs, een jonge strafpleiter in het Brusselse. Een korte zoektocht op Google volstond om de samenwerking in een stroomversnelling te brengen. “Mijn telefoondienst uitbesteden was één van de eerste prioriteiten. Zeker toen ik zwanger werd.”

Zuuvr
Ecologische zwembaden
Trivion
Incassobureau Trivion
Bostoen
Woningbouwer Bostoen
Crimius
Saskia Kerkhofs

Zo gaan we te werk
Stappen-plan

Stap 01
Kennismaking en intakegesprek
Wat zijn jouw bezorgdheden op vlak van communicatie met je klanten of patiënten? Vertel ons alles over de dagelijkse gang van zaken binnen jouw bedrijf of praktijk en vuur ook gerust al jouw vragen op ons af.
Stap 02
Gedetailleerd draaiboek
Slaan we de handen in elkaar? Fijn! Dan gaan we nu een draaiboek op maat opstellen, dat als leidraad zal dienen voor onze medewerkers. Op basis hiervan kunnen ze met elk scenario binnen jouw bedrijf of praktijk aan de slag.
Stap 03
Koppeling jouw geliefde software
Medisch professional? Bij Solutel koppelen we - indien gewenst - al onze diensten aan jouw eigen online agenda. Alle informatie over jouw oproepen en berichten lees je dus rechtstreeks binnen jouw vertrouwde agendaomgeving. Bedrijf? Wij zorgen ervoor dat onze medewerkers rechtstreeks en efficiënt aan de slag kunnen met jouw bedrijfseigen (cloud)software en/of CRM-pakket. Er komt dus geen dure, extra software bij kijken.
Stap 04
Rechtstreekse lijn met ons team
Eens alle systemen vertrekkensklaar zijn, kan onze samenwerking echt van start gaan. Wij volgen de gemaakte afspraken nauwgezet op. In geval van vragen kan je snel bij ons terecht. Wens je de telefoon door te schakelen naar ons? Via een simpele druk op de toets springen we voor je in.
Stap 05
Altijd en overal overzicht
Met Solucall beschik je over een centraal online beheerplatform. Hier vind je een compleet GDPR-proof overzicht terug van alle voorbije oproepen en berichten.
BE 0890 051 709
© Solutel 2022

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.