01 november 2022

Meer telewerk? Geen probleem!

post-afbeelding
Voor veel bedienden is telewerk geen uitzondering meer. Zelfs voor medewerkers die continu in contact staan met klanten is het mogelijk. Mits de juiste aanpassingen binnen het bedrijf… een onbemand onthaal zal namelijk niet in goede aarde vallen bij klanten.

Hoe ga je als bedrijf best om met telewerk en klantencommunicatie? Telewerk is voor veel medewerkers dé manier om een gezonde work-lifebalans te creëren. Geen uren wachten in de file en niet pendelen in de regen, geen stress over ongestreken hemden of kleren die in de was zitten. De voordelen kennen we, maar helaas zijn er ook enkele belangrijke aandachtspunten voor bedrijven.

De valkuilen van telewerk

Telewerk is niet weggelegd voor alle jobs. Medewerkers die fysieke arbeid verrichten zullen dit niet vanop afstand kunnen doen. Daarnaast zijn er ook medewerkers die continu in contact staan met de klant. Een eerste grote valkuil van telewerk wordt snel duidelijk wanneer deze medewerkers niet meer bereikbaar zijn. Voor onthaalmedewerkers of vertegenwoordigers is het bijvoorbeeld cruciaal om klanten vlot te woord te staan.

Meer telewerk

Een telesecretariaat als buffer

Zowel voor het bedrijf als voor de medewerkers kan een telesecretariaat een handige buffer zijn bij telewerk. Een telescretariaat of een contact center kan helpen om telewerk vlot te laten verlopen in jouw bedrijf. Bestellingen opnemen en opvolgen, techniekers aansturen via dispatching, een dienst na verkoop, een helpdesk of telefonisch onthaal: een telesecretariaat kan al deze taken op zich nemen. Niet enkel telefonisch, maar ook via digitale kanalen, zowel offline als online. Dankzij een goed afgelijnd plan van aanpak en draaiboek ondervinden klanten geen hinder van telewerk in een bedrijf. Aanvullend zorgt een platform als Solucall voor een gedetailleerd overzicht waar jouw medewerkers op eender welke locatie mee aan de slag kunnen.

Contact center voor webshops Naast onze digitale assistentie heb je bij Solutel de keuze uit 3 formules voor telefonische permanentie.

Telewerk in jouw bedrijf?

In het begin kan het een moeilijke oefening zijn om medewerkers in jouw bedrijf te hebben die telewerken. Het grote vraagstuk dat een bedrijf best oplost om telewerk mogelijk te maken is: “zullen onze klanten er hinder van ondervinden?” Door samen te werken met een contact center als Solutel, los je dit probleem onmiddellijk op. Altijd een gerust gemoed wanneer medewerkers een dagje van thuis uit werken.

 

Solutel kan zich 24/7 beschikbaar maken om jouw klanten te woord te staan. Jouw bedrijf, jouw medewerkers en jouw klanten zullen de vruchten plukken van een samenwerking met Solutel.

Meer weten over onze diensten? Contacteer ons op 0800 206 06 of maak een afspraak.
BE 0890 051 709
© Solutel 2024

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.