30 maart 2022

Klantencommunicatie uitbesteden? 3 signalen voor elk bedrijf in groei

post-afbeelding
Komt u volgende drie situaties vaker tegen dan u lief is, is externe hulp een interessante piste.

Als bedrijf in volle groei of als gevestigde waarde die aanzienlijk in marketing en communicatie investeert, kan het plots heel snel gaan. De gewenste leads komen vlot binnen, maar om deze stuk voor stuk succesvol te verwerken en op te volgen, komt u vele handen tekort. Komt u volgende drie situaties vaker tegen dan u lief is, is het mogelijk tijd om externe hulp in te schakelen en uw klantencommunicatie uit te besteden. Zoals Solutel bijvoorbeeld.

1. De administratie stapelt zich op

Business genereren, betekent meer klanten en partners aan uw bedrijf binden. Daar komt uiteraard een pak extra administratie bij kijken. Merkt u dat u de groeiende papierstapel of uw mailverkeer niet meer krijgt verwerkt, dan is het tijd om in te grijpen. Idem voor de afhandeling en opvolging van offertes. Want uw klanten verwachten snel antwoord. Maar de vele telefoontjes storen u in uw werk.

2. De eerste klachten komen binnen

Waar u voordien de rechtstreekse communicatie met klanten en stakeholders nog eenvoudig intern wist af te handelen, heeft u vandaag beduidend meer moeite om alles te behappen. Gemiste telefoontjes en onbeantwoorde (voice)mails zijn de ongemakkelijke eerste tekenen van een verstoorde communicatielijn. Klachten over de slechte bereikbaarheid van uw bedrijf blijven in zo’n geval meestal niet lang uit.

Lees ook: Advocate Saskia Kerkhofs: “Mijn telefonie uitbesteden deed me sneller groeien”

klantencommunicatie uitbesteden

3. Er is (nog) niet voldoende budget voor een extra medewerker

Een bijkomende kantoormedewerker dan maar om u het bos door de bomen te helpen zien? De loonkost van een dergelijke extra kracht is niet te onderschatten. Bovendien moet u deze nieuwe collega een plaats geven op kantoor. Plaats die u mogelijk nog niet heeft op dit moment.

Waarom uw klantencommunicatie uitbesteden via Solutel?

Bij Solutel helpen we u weer volop te concentreren op uw kerntaak: de dagelijkse werking en de uitbouw van uw bedrijf. Wij geven u alvast vijf goede redenen waarom u met volle vertrouwen uw klantencommunicatie via ons kunt uitbesteden:

Wij doen u graag een voorstel op maat. Neem contact met ons op voor een kennismakend gesprek en we bellen u snel op.

Meer weten over onze diensten? Contacteer ons op 0800 206 06 of maak een afspraak.
BE 0890 051 709
© Solutel 2024

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.