Telefonische permanentie met John: “We zijn perfect ingespeeld op onze klanten”

Bij Solutel vormen we niet zomaar de tussenschakel tussen patiënt en (tand)arts, tussen bedrijven en hun klanten. Achter elke oproep schuilt een stem, een persoon. Eén van onze allereerste stemmen is John. Hij vertelt u alles wat u over onze telefonische permanentie moet weten.

De moeder van de zaakvoerder

“Negen jaar werk ik intussen bij Solutel. Doorheen de jaren heb ik ons volop zien groeien. Toen ik hier aankwam, bestond het bedrijf een kleine twee jaar. Drie medewerkers, met meer waren we niet. Ik herinner me nog goed dat zelfs de moeder van medezaakvoerder Winand vaak mee kwam helpen.”

“Vandaag zijn we met zestien, maar eigenlijk zijn we niet zo hard veranderd. De sfeer onderling zit nog altijd heel goed. We zijn een team van echte vrienden. Wanneer het zeer druk is, bijvoorbeeld op maandagochtend, springt de rest zonder twijfelen bij. Ook Winand helpt op die drukke momenten gewoon mee met de telefonische permanentie. En na de werkuren gaan we regelmatig samen iets drinken.”

“Kan ik nog parkeren?”

“Wat Solutel helemaal typeert? Volgens mij is dat onze duidelijkheid op alle vlakken. We zijn stipt, recht-door-zee. Onze klanten weten perfect wat ze van ons mogen verwachten. Dat koppelen we aan een grote klantvriendelijkheid, ook naar de klant van onze klant toe.”

“Elk teamlid krijgt dan ook een uitgebreide briefing over de klant, over zijn routines. We bestuderen hen echt, zodat we iedereen aan de lijn zo efficiënt mogelijk kunnen doorverbinden.”

“Dat maakt ons echt sterk in onze job. Voor de persoon aan de andere kant van de lijn lijkt het misschien alsof we in het kabinet van de arts zitten of bij het bedrijf in kwestie werken. Maar soms hebben we geen gericht antwoord in huis en moeten we duidelijk maken dat we als externe partij de telefonische permanentie verzorgen. Bijvoorbeeld als iemand vraagt of er nog parkeerplaatsen vrij zijn voor de deur (lacht).”

telefonische permanentie

“Wat we het vaakst horen van onze klanten? Dat we hen heel wat ademruimte geven en dat bijvoorbeeld patiënten het fijn vinden dat hun dokter de consultatie niet moet onderbreken voor binnenkomende telefoontjes.”

Telefonische permanentie is blijven gaan met de glimlach

“Mijn sterke punten? Mijn klantvriendelijkheid, mijn sociaal karakter, maar ook mijn geduld en doorzettingsvermogen. Het komt wel eens voor dat we op onbegrip stuiten bij de klant omdat hij bijvoorbeeld de arts zelf niet aan de lijn krijgt, er geen afspraak meer vrij is, noem maar op. Don’t shoot the messenger, denk ik soms (lacht).

“Maar op zulke situaties zijn we perfect getraind. We blijven altijd professioneel en vriendelijk. En dat in meerdere talen. Meer dan de helft van onze dagelijkse oproepen gebeuren in het Frans, maar ook in het Engels, Duits en natuurlijk het Nederlands brengen we de boodschap duidelijk over naar onze klanten.”

Elk complimentje bereikt onze oren

“Het is leuk om te zien dat onze klanten ons werk oprecht appreciëren. Medezaakvoerster Bea koppelt alles 1-op-1 naar het team terug. We krijgen dikwijls positieve feedback van bijvoorbeeld dokters of tandartsen.”

“Wat we het vaakst horen? Dat we hen heel wat ademruimte geven en dat bijvoorbeeld ook de patiënten het fijn vinden dat hun dokter de consultatie niet moet onderbreken voor binnenkomende telefoontjes.”

Prettig professioneel samenwerken met John?

Bij Solutel stomen we ons volledig team klaar om onze klanten de beste telefonische permanentie te verlenen. Eventueel in combinatie met andere diensten zoals online afsprakenbeheer.

Huisarts, tandarts, bedrijf…? Wij leggen onze focus graag op u, zodat u de focus helemaal op ùw klanten kan leggen, tegen zeer aantrekkelijke tarieven. Neem contact met ons op en laten we snel kennismaken!

© SOLUTEL 2020 - Privacy policy