17 mei 2022

Receptionist of contact center? Geen vergelijking mogelijk

post-afbeelding
Een receptionist of contact center inschakelen? Wij geven je 5 redenen waarom de tweede keuze àltijd de beste is.

Als bedrijf in groei is het voortdurend wikken en wegen om de juiste investeringen te maken. Een van de kostenposten waar je als bedrijf fors op kunt besparen én tegelijk aan efficiëntie wint, is de communicatie met je klanten en commerciële partners. Een receptionist of contact center inschakelen? Wij geven je 5 redenen waarom de tweede keuze àltijd de beste is.

1,5 FTE… of Solutel?

Iemand in dienst nemen om de telefonische communicatie met klanten, partners, leveranciers… in goede banen te leiden kost veel tijd, budget en energie. En dan hebben we het nog niet over de effectieve kost van een in house medewerker.

Voor de permanentie die we jouw bedrijf kunnen aanbieden – 10 tot 12,5 uur per werkdag – zou je een 1,5 fulltime medewerker moeten inschakelen om hetzelfde werk gedaan te krijgen. Met het grote verschil dat de kostprijs per maand bij Solutel een heel stuk lager ligt. In de praktijk kan je zelfs tot 75% op loonkosten besparen.

Ben je een bedrijf dat nood heeft aan 24/7 permanentie? Dan levert een samenwerking met een contact center zoals het onze een nog grotere financiële en efficiëntiewinst op.

Altijd opvolging  

Almaar minder klanten aarzelen om de telefoon op te pikken of een mailtje te versturen om hun vragen te stellen. Met andere woorden: het aantal contactmomenten stijgt en daar komt best een hoge werkdruk bij kijken.

Bij Solutel staat een professioneel, goed opgeleid en meertalig team tot jouw beschikking dat ervoor zorgt dat er altijd iemand aan de andere kant van de communicatielijn zit. Ook in geval van ziekte of langdurige afwezigheid.

Meer dan telefoonbeantwoording 

In telefoonbeantwoording en telefonische permanentie zijn we top, maar dat is verre van de enige dienst die we aanbieden aan bedrijven.

Een ander groot verschil tussen een receptionist en een contact center is dat we opgeleid zijn om jouw communicatie ook online verder te zetten, zowel via e-mail als via social mediakanalen. Een expertise op zich, die niet iedere receptionist perfect beheerst. Bovendien verwachten klanten een zo snel mogelijk antwoord. Hoe langer de wachttijd, hoe groter de kans op een negatieve online recensie.

receptionist of contact center

24/7 inzicht in de communicatie binnen jouw bedrijf

Als klant bij Solutel beschik je over een eigen online dashboard. Binnen onze Solucall-omgeving krijg je een overzicht van alle voorbije contactnames en hoe deze zijn afgehandeld. Op basis van deze cijfers kan je jouw telefonische opvolging dan weer optimaliseren. Bovendien kan je via ons platform rechtstreeks communiceren met onze medewerkers. Wij zweren bij een zo kort mogelijke communicatielijn.

Wij doen het gewoon met de glimlach

Bij Solutel vind je alleen mensen terug die oprecht gepassioneerd bezig zijn met hun job. Ons doel is om jouw klanten en partners zo goed te woord te staan dat ze zelfs niet merken dat er iemand extern met hen aan de lijn hangt. Leer ons hier alvast nog wat beter kennen.

Receptionist of contact center: nog argumenten nodig?

Hebben we je kunnen overtuigen over de vele voordelen van een samenwerking met een contact center? We kunnen je nog veel meer vertellen over hoe we werken en over wie we zijn. Maar dat doen we toch het liefst face to face.

Wens je graag eens met ons samen te zitten om te bekijken wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Net zoals we dit vandaag doen voor vele andere kleine en grote bedrijven? Neem dan meteen contact met ons op.

Meer weten over onze diensten? Contacteer ons op 0800 206 06 of maak een afspraak.
BE 0890 051 709
© Solutel 2024