21 maart 2021

Bijpraten met Jolanda: “Een opgeluchte patiënt went nooit”

post-afbeelding
De rust die ze uitstraalt, hoor je tot aan de andere kant van de lijn. Maak kennis met Jolanda!

De rust en warmte die ze uitstraalt, hoor je tot aan de andere kant van de lijn. Maak kennis met Jolanda. Twee jaar geleden, op haar 57ste, bood ze bij ons spontaan haar diensten aan. Klaar om ons medisch telesecretariaat met volle overgave te versterken.

Team staat centraal

“Mijn sollicitatie bij Solutel was het resultaat van een samenloop van omstandigheden. Medische problemen hebben me anderhalf jaar lang thuisgehouden. Eens die allemaal van de baan waren, besloot ik voluit voor een job te gaan met veel menselijk contact.”

“Solutel was een heel bewuste keuze. De website sprak boekdelen. Het team staat er centraal en dat merk je ook meteen eens je op de werkvloer komt. Iedereen staat klaar om te helpen als je ergens mee vastzit. Zelfs de leidinggevenden steken actief een handje toe indien nodig, bijvoorbeeld als iemand ziek valt.”

Lees ook: Bespaar 75% op loonkosten met een medisch telesecretariaat

In de schoenen van de patiënt

“Mijn beste eigenschappen op de werkvloer? Ik ben een positief ingesteld persoon, ik blijf altijd rustig. Dat komt zeker van pas als je bij een medisch telesecretariaat werkt, want het komt wel eens voor dat de patiënt ietwat ongeduldig wordt. Op zulke momenten is het belangrijk om je te verplaatsen in zijn schoenen.”

“Eén gesprek is me altijd bijgebleven. Een moeder geraakte helemaal overstuur toen het lichaam van haar kindje op amper een half uur tijd vol uitslag stond. Toen ik haar aan de lijn kreeg, kon ik haar meteen langs de huisarts sturen. De dankbaarheid in haar stem zal ik nooit vergeten.”

Lees ook: Kostenefficiënt telefonisch onthaal: waarom Solutel en niemand anders? 

Een simpele goeiedag, een groot verschil

“Dringend of minder urgent, die opluchting bij de patiënt blijft voldoening geven. En dat maakt onze job zo dankbaar, vind ik. We zijn meer dan een tussenpersoon onderweg naar de arts. We proberen mensen ook op hun gemak te stellen. Als je dan een bedankje krijgt, dan is dat eens zo mooi meegenomen. Ook al duurt het maar één seconde, mijn dag is helemaal goed.”

“Als de situatie het toelaat, wens ik de patiënt een fijne dag toe aan het einde van het gesprek. Een kleine geste, maar het maakt wel een groot verschil. Mensen nemen dat mee, bewust of onbewust. Soms schrikken ze er zelfs even van (lacht).”

Samenwerken met Jolanda en Solutel?

Nu u Jolanda al een beetje beter kent, willen we u ook graag voorstellen aan de rest van ons team. Eén voor één toppers in hun vakgebied met een professionele én warme stem. Klaar om ook uw patiënten op te vangen. Interesse? Mail of bel ons en we nemen snel contact met u op.

Meer weten over onze diensten? Contacteer ons op 0800 206 06 of maak een afspraak.
BE 0890 051 709
© Solutel 2024