17 september 2020

Koppeling met telesecretariaat: in 4 stappen linken we uw bedrijfssoftware

post-afbeelding
Bij Solutel hebben we ruime ervaring in het integreren en opvolgen van bedrijfsspecifieke software. Hoe gaat een koppeling met ons telesecretariaat in zijn werk?

De dagelijkse communicatie met uw klanten, leveranciers en andere belanghebbenden loopt voor een groot deel langs gespecialiseerde software. Bij Solutel hebben we ruime ervaring in het integreren en opvolgen van bedrijfsspecifieke toepassingen zoals ticketingsystemen, CRM-pakketten… In 4 stappen gaan we over naar een vlekkeloze implementatie op onze werkvloer en zijn we klaar om uw processen op te volgen. 

Zendesk, Salesforce, Teamleader… Het zijn maar enkele voorbeelden van bedrijfssoftware die we aan onze eigen systemen kunnen koppelen om mee de dagelijkse opvolging van uw processen te garanderen.

Van de opbouw tot een gedetailleerde analyse van uw klantencommunicatie: wandel mee door ons plan van aanpak.

Stap 1: technische koppeling

Om toegang te krijgen tot uw bedrijfssoftware, dient u – of uw softwareleverancier – ons de nodige toegang te verschaffen.

Stap 2: korte opleiding

Na de technische integratie zitten we opnieuw samen. Bij ons of bij u in het bedrijf, zoals u dat wenst. Op een paar uurtjes tijd stellen we zoveel mogelijk vragen en zetten we onze toekomstige werkwijze op scherp.

Op welke manier gebruiken u en uw collega’s de software momenteel? Welk gedeelte nemen wij voor onze rekening? Op welke vlakken blijft u zelf de opvolging verzorgen? Het is belangrijk dat wij zo goed mogelijk inkijk krijgen in de manier van werken binnen uw bedrijf.

koppeling met bedrijfssoftware

Stap 3: tijd om te testen

Tijdens een eerste testfase nemen één à twee mensen van ons team de honneurs waar. Met jaren ervaring op de teller maken ze de juiste evaluatie en sturen ze meteen bij waar nodig.

Pas wanneer het totaalplaatje klopt, koppelen ze alles terug naar de rest van het Solutel-team. In totaal staan een twintigtal professionele collega’s voor u klaar om de goede band met uw klanten te bewaren en uit te bouwen.

Stap 4: opstart en analyse

Na een laatste technische en inhoudelijke check-up gaan we eindelijk voor u van start. Vanaf dag één monitoren we uw communicatie bovendien tot in de details en houden we de belangrijkste cijfers bij:

  • Welk type oproepen komt het vaakst binnen?
  • Hoe verhoudt een bepaald type oproep zich ten opzichte van het totale aantal oproepen?
  • Is een bepaald kanaal populairder voor bepaalde vragen? Komen er bijvoorbeeld meer commerciële vragen binnen via de chat?

Op basis van die resultaten kunt u op uw beurt nieuwe acties ondernemen. Mogelijk kunt u uw communicatie-inspanningen beter herorganiseren of is het interessant om bepaalde marketingacties te herdenken op korte termijn. Gezien onze ruime ervaring met bedrijven uit diverse sectoren en van verschillende omvang kunnen we u hier sterke adviezen voorschotelen.

Geen tijd te verliezen

Is uw bedrijf klaar om de connectie te maken? Wij horen graag wat we voor u kunnen betekenen.

Meer weten over onze diensten? Contacteer ons op 0800 206 06 of maak een afspraak.
BE 0890 051 709
© Solutel 2024