Klantenservice uitbesteden: leer uw bedrijf nog beter kennen
Hoezo horen we u denken? Een klantenservice uitbesteden gaat tegenwoordig veel verder dan de klassieke telefoon- en mailbeantwoording. Onze Solutel-medewerkers geven een warme én professionele stem aan uw bedrijf. En na elk contact met uw klant maken we het mogelijk om uw cijfers tot in de details te analyseren. Zo helpen we uw bedrijfsprocessen nog scherper te stellen.
Wanneer is een klantenservice uitbesteden iets voor u?
- U wenst als kmo of als groot bedrijf uw communicatie met uw klanten op een zo kostenefficiënt mogelijke manier te organiseren
- U wilt een langetermijnoplossing zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over de personeelsbezetting, de bijhorende administratie of het aankopen van de nodige infrastructuur
- Het belangrijkste voor u is continuïteit: een partij die altijd bereikbaar is op de afgesproken momenten.
Geen technische rompslomp
Uw bedrijf wenst zijn klantencommunicatie dus naar een hoger niveau te tillen. Van enkel telefoon en mail naar omnichannel: webchat, Facebook Messenger, Whatsapp, social mediakanalen… In samenspraak leggen we vast in hoeverre wij uw communicatie beheren. Van zodra de onderlinge afspraken en stappenplannen vastliggen, starten we met het opzetten van de communicatiekanalen.
We streven er telkens naar om u als klant maximaal te ontzorgen. Bijvoorbeeld: u wenst een webchat te integreren in uw website. Wij bezorgen u een kant-en-klare plug-in die uw websitebeheerder rechtstreeks kan invoeren, compleet in de stijl van uw website. De berichten van uw klanten lopen meteen bij ons binnen en wij gaan voor u aan de slag.
Geen AI, maar een echte stem
Bovendien garanderen we bij Solutel dat er altijd een mens aan de andere kant van de – al dan niet digitale – lijn zit. Geen artificiële intelligentie, maar wel een intelligente tegenpartij, een gespecialiseerd dedicated team dat de belangen van uw bedrijf helemaal behartigt.
Leer uw bedrijf beter kennen
Uw klantenservice uitbesteden aan Solutel is een enorm leerrijke ervaring. Indien gewenst, houden we namelijk de cijfers van uw contactnames bij, zoals:
- Binnen de hoeveel seconden krijgt de bezoeker van de webchat een antwoord?
- Hoe lang duurt elke afzonderlijke chatsessie?
- Hoeveel commerciële, technische, administratieve oproepen kwamen er binnen?
- Hoeveel inkomende gesprekken heeft Solutel verwerkt, hoeveel oproepen werden doorgeschakeld naar de interne diensten?
- …
Deze cijfers vertellen veel over uw bedrijfsvoering, over het contact met uw klanten. Hoe kunt u deze nog efficiënter inzetten in de toekomst? Met welke vragen zitten uw klanten voornamelijk en kunt u op basis hiervan bijvoorbeeld interessante blogartikels opstellen?
Geef ons een stem
Wij willen u graag tonen hoe wij de wereld van de klantenservice op een moderne, toekomstgerichte manier invullen. En hoe u als bedrijf daar maximaal van profiteert. Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek en we maken uw verhaal graag heel concreet.