09 februari 2023

Waarom klantenbinding begint met toewijding en persoonlijkheid

post-afbeelding
Is klantenbinding een belangrijk item op de agenda van jouw bedrijf? Dan ervaar je ongetwijfeld dat de manier waarop je in contact staat met klanten cruciaal is om relaties uit te bouwen op lange termijn.

Net zoals bij persoonlijke contacten zijn ook je klantenrelaties afhankelijk van jouw inzet, toewijding en persoonlijkheid. In de realiteit is het vaak moeilijk om hier tijd en energie voor vrij te maken, maar gelukkig bestaan er oplossingen voor ieder bedrijf.

Groeien met klantenbinding

De groei van jouw bedrijf is niet enkel gelinkt aan de aantrekking van nieuwe klanten, maar even zeer aan het ontwikkelen van bestaande klantenrelaties. Zo ontwikkelen trouwe klanten een voorliefde voor jouw merk of bedrijf. Deze zijn van onschatbare waarde. Klanten die keer op keer kiezen voor jouw producten of diensten vormen een sterke basis. Niet onlogisch dat deze klanten net iets meer toewijding en persoonlijkheid verwachten in het contact met jouw bedrijf.

Klantenbinding: twee collega's hebben een gesprek in de keuken

Een luisterend oor

Echte klantenbinding ontstaat wanneer klanten zich verbonden voelen met jouw product, dienst of merk. Die verbondenheid steunt op de toewijding en persoonlijkheid langs jouw kant. Een sterke klantenrelatie opbouwen gaat niet van vandaag op morgen. Dit kost tijd en moeite. Tijd die we vaak niet hebben. Laat klanten niet zomaar aan hun lot over met een automatisch antwoord, een out of office of een voicemail. Toon je toewijding door bereikbaar en aanspreekbaar te zijn wanneer jouw klanten er behoefte aan hebben. Schakel telefoonpermanentie in die jouw bereikbaarheid 24/7 garandeert. Zo zorg je voor de nodige balans tussen jouw werk en privéleven, terwijl jouw klanten toch de service krijgen die ze verwachten.

Laat geen kanalen links liggen

In een digitaal tijdperk waarin we overstelpt worden met E-mails, online meetings, berichten en oproepen, kunnen onze klantenrelaties hieronder lijden. Klanten voelen snel aan of jouw bedrijf hierin het evenwicht kan bewaren. Toch zijn al die kanalen belangrijk voor klantenbinding. Voorzie een globale communicatiestrategie en laat klanten kiezen welke vorm van persoonlijk contact ze willen. Liever kort en snel geholpen worden via een live chat? Of een telefoontje voor een uitleg op maat? Omnichannel contact is het antwoord.

Klantenbinding: medewerker aan de lijn via een headset

Klaar om te investeren in klantenbinding?

Een contact center als Solutel neemt vlekkeloos de communicatiestijl van jouw bedrijf over. Dankzij een gedetailleerd draaiboek helpen we jouw klanten op weg. Daarna zorgen we voor een efficiënte overdracht naar jouw bedrijf via jouw bedrijfseigen software en/of CRM-pakket. Daarbovenop krijg je inzicht in jouw klantencontact via ons eigen platform genaamd Solucall.

Lees meer over Solutel of neem contact op.

Meer weten over onze diensten? Contacteer ons op 0800 206 06 of maak een afspraak.
BE 0890 051 709
© Solutel 2024

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.