01 april 2021

Customer service platform Solucall: hoe verloopt de implementatie?

post-afbeelding
Wat is er nodig om Solucall binnen uw werking te integreren?

Met Solucall hebben we een customer service platform ontwikkeld dat uw klanten dichter bij uw bedrijf brengt dan ooit. Waarom we overtuigd zijn van de grote meerwaarde? We ontwikkelden Solucall op basis van onze eigen kennis en ervaring, en gebruiken het bovendien zelf dagelijks als werkplatform. Bij ons is alles al een tijdje up and running. Wat is er nodig om Solucall binnen uw werking te integreren?

1. Kaarten op tafel

Eerst nodigen we uit voor een kennismakend gesprek. Daar polsen we al eens naar de verschillende moeilijkheden waar u als bedrijf tegen aanloopt op vlak van klantenservice:

  • Via welke kanalen staat u uw klant momenteel te woord?
  • Hoeveel medewerkers schakelt u hiervoor in?
  • Wat zijn de huidige bottlenecks?
  • Wie behoudt het overzicht over de klantencommunicatie?
  • Bestaat er al een bepaald draaiboek per type contactname of oproep?

Op deze manier brengen we precies in kaart wat er al aanwezig is. Hierna leggen wij onze kaarten op tafel en laten we zien wat Solucall voor uw bedrijf kan betekenen. Met Solucall centraliseren we al uw offline en online communicatie op één digitaal platform en zetten we sterk in op de kwalitatieve opvolging van elke unieke contactname.

2. Customer service platform zonder limieten

Welke communicatiekanalen kunnen we integreren? Naast telefonie, voice chat, e-mail en sms is Solucall helemaal compatibel met social media- en webchatkanalen zoals Whatsapp, Facebook Messenger, WeChat, Telegram, Talk, Google Business Messagist, enzovoort.

Lees ook: Klantenservice uitbesteden: leer uw bedrijf beter kennen

3. Script op maat

Beslist u om Solucall te gebruiken, dan kan uw bedrijf ook meteen beroep doen op onze permanentiediensten.

Eens we een volledig overzicht hebben over hoe uw Solucall-omgeving eruit zal zien, gaan we aan de slag met een script op maat. In dit script leggen we stap per stap vast:

  • Wie de verschillende beheerders worden van het platform en welke medewerkers intern mee voor ondersteuning zorgen via de Solucall-app
  • Wat er moet gebeuren wanneer uw collega’s uw klanten doorschakelen naar onze Solutel-medewerkers
  • Wat de meest voorkomende vragen zijn vanuit uw klanten en welke we zelf mogen beantwoorden
  • Wie de vaste contactpersonen zijn binnen uw bedrijf voor bepaalde specifieke vragen
  • Wat het plan van aanpak is in geval van eventuele problemen of klachten

4. Uw customer service platform binnen de week opgestart

Na de theorie is het tijd voor de praktijk. Wij bezorgen u de nodige technische info en ondersteunen u tijdens de effectieve implementatie van ons customer service platform en de koppeling met de verschillende communicatiekanalen. Binnen 1 tot 5 werkdagen, afhankelijk van de omvang van de implementatie, is Solucall helemaal gebruiksklaar binnen uw bedrijf.

Advies voor, tijdens en na

Solutel is een telesecretariaat met meer dan 10 jaar ervaring in klantencommunicatie voor (hele) kleine en (hele) grote bedrijven. Net omdat we ook zelf dagelijks met ons Solucall customer service platform werken, staan we altijd in nauw contact met u en uw medewerkers. Klaar om u snel en efficiënt het nodige advies en support te bieden.

Bovendien kunt u ook altijd bij ons terecht voor vragen om uw klantencommunicatie verder te optimaliseren. Solucall verzamelt meerdere interessante statistieken, die hier zeker toe kunnen bijdragen.

Heeft u nog bepaalde vragen voor ons? Stel ze ons via ons contactformulier of bel ons op het nummer 0800 206 06.

Meer weten over onze diensten? Contacteer ons op 0800 206 06 of maak een afspraak.
BE 0890 051 709
© Solutel 2024