Omni channel communicatie op 1 centraal platform: 5 voordelen voor uw bedrijf

Omni channel communicatie komt met een waslijst aan torenhoge verwachtingen. Een klant die contact opneemt via mail, Facebook Messenger, Whatsapp of Twitter verwacht via ieder platform een even snelle en complete reactie op zijn vraag of probleem. Om die kwaliteit elke dag opnieuw te garanderen, denkt u best na over een platform waarop u al uw klantencommunicatie centraliseert, zoals Solucall. En wel hierom.

1. U behoudt àltijd het overzicht

Omni channel communicatie kan gaan tot wel zes of zeven verschillende kanalen, die u en/of uw medewerkers ook nog eens gebruikt via een smartphone, laptop, tablet… noem maar op.

Solucall verzamelt alle contactnames op één centraal en overzichtelijk platform. De beheerder van dienst ziet in één oogopslag welke berichten of telefonische oproepen er zijn binnengekomen, maar ook wat er daadwerkelijk mee is gebeurd. Op deze manier stijgt de kans op een verzilverde lead drastisch.

Lees hier meer over de verschillende functies van Solucall

2. U zet uw werkkrachten maximaal efficiënt in

Door één of meerdere beheerders van het platform aan te duiden creëert u een duidelijke interne rolverdeling. Deze extra controle – door u als zaakvoerder en/of door de marketingverantwoordelijke, de office manager… – is een extra geste naar uw klanten toe die zich zeer snel terugverdient. U bewijst dat uw klant écht prioritair is en dat zal zich ook vlug uiten in een sterk toenemende kwaliteit van uw communicatie.

Bovendien kunnen we een aantal van uw medewerkers toegang geven tot onze Solucall-app op hun smartphone. Met de app kunnen zij aangeven of ze al dan niet beschikbaar zijn om oproepen of contactnames te beantwoorden, onderlinge chatberichten sturen en taggen, en pushmeldingen activeren. Ook zo creëert u mee een efficiëntere invulling van uw klantencommunicatie.

3. U houdt het duidelijk voor uw klanten

Omni channel communicatie draait om vertrouwen. Niet alleen de snelheid van antwoorden speelt een grote rol, ook de manier waarop uw bedrijf het aanpakt. Net doordat u de rollen binnen uw bedrijf duidelijk aflijnt en u zelf meer overzicht behoudt dankzij het Solucall-platform, blijft de communicatie herkenbaar voor uw klant. Dezelfde stemmen en tones of voice keren namelijk terug. Dit maakt het ook eenvoudiger om uw communicatie optimaal op elkaar af te stemmen en, indien nodig, bij te sturen.

4. U heeft altijd een dubbele back-up

Achter Solucall zit Solutel: een team vol toppers in klantencommunicatie met meer dan tien jaar ervaring. Wanneer u en uw medewerkers nood hebben aan extra ondersteuning, staan we meteen klaar om bij te springen.

We stellen samen vooraf een duidelijk plan van aanpak op, met een script dat niets aan het toeval overlaat. Tegen een zeer competitieve prijs, maar vooral met garantie op professionalisme en kwaliteit. Alsof we zelf bij u in het bedrijf uw klanten toespreken.

Nog zo’n handige back-up zit in het Solucall-platform zelf vervat: dankzij de labelfunctie in Solucall wordt elke contactname gestructureerd gearchiveerd. Alle contactinfo blijft zo permanent voor u beschikbaar.

5. U kunt finetunen dankzij onze statistieken

Solucall registreert tot slot verschillende interessante statistieken achter iedere contactname:

  • Hoelang duurt een oproep?
  • Welk type contactnames komen het meest voor?
  • En via welke weg?

Deze cijfers maken het mogelijk om bepaalde communicatieprocessen wat scherper te stellen. Komt een vraag over leveringen vaker telefonisch binnen of eerder via mail? Komen klachten opvallend vaker binnen via social media? Wij staan u graag bij om hier een beter zicht op te krijgen.

Omni channel communicatie met Solucall: laten we eraan beginnen

We kunnen nog uren vertellen over onze Solucall-omgeving, maar misschien moeten we het u gewoon maar eens tonen. Contacteer ons voor een vrijblijvende afspraak en we bekijken samen hoe uw bedrijf het maximum kan halen uit zijn omni channel communicatie.

© SOLUTEL 2021 - Privacy policy - Cookie policy

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.