Multi channel customer service: wat verwacht uw klant van u?

Maximum 3 minuten voor een telefoongesprek, 24 uur voor een e-mail en alles daartussenin wat elk social mediaplatform betreft. De verwachte responstijd vanuit uw klant wordt hoe dan ook korter. Gelukkig staat of valt een goede bereikbaarheid als bedrijf niet enkel met de snelheid van antwoorden. Waar hecht uw klant nog veel belang aan wanneer u multi channel customer service hanteert?

1. Een persoonlijke(re) aanpak

Maar ook weer niet te persoonlijk. Tenzij dit natuurlijk perfect pas bij het imago van uw bedrijf. En met de persoon aan de andere kant van de communicatielijn.

Die lijn tussen bedrijf en klant was trouwens nog nooit zo kort. Hierdoor is communiceren met klanten – voor de meeste bedrijven – in de 21e eeuw een persoonlijkere aangelegenheid geworden. Of uw klant u nu via mail probeert te bereiken of via Facebook Messenger, uw klant aanspreken met zijn voornaam is al lang geen uitzondering meer.

2. Een herkenbare stem

Welke toon of aanspreking u ook hanteert als bedrijf, wees consequent en maak intern de nodige afspraken. Een multi channel customer service straalt meer vertrouwen en betrouwbaarheid uit als de toon over de verschillende kanalen heen herkenbaar is en blijft voor uw klant.

3. Een foutloos parcours

Of toch bijna. Multi channel customer service heeft een vlekkeloze klantenservice er niet eenvoudiger op gemaakt. Uw klant wil niet alleen snel, maar ook kwalitatief te woord gestaan en verder geholpen worden, inclusief de opvolging achteraf.

Ook hier vormen duidelijke interne afspraken de basis voor een gestroomlijnde online en offline klantenservice.

Solucall: al uw klantencommunicatie op één platform

Met de drie bovenstaande gouden vuistregels beschikt u als bedrijf over een sterk plan van aanpak. Helaas zijn er een aantal factoren die ervoor kunnen zorgen dat al uw goede intenties en plannen snel teniet worden gedaan. Denk aan tijdsgebrek, onderbezetting, geen structurele opvolging van klantendossiers…

Als contact center voor kleine en grote bedrijven met meer dan tien jaar ervaring hebben we al onze expertise verzameld om zelf een online klantenserviceplatform te ontwikkelen. Solucall geeft u de mogelijkheid om alle contactnames van en naar uw klanten centraal te overzien en te beheren. Dankzij de bijhorende app kunt u ook de hulp van uw medewerkers op een interactieve manier inschakelen.

Ontdek hier alle functionaliteiten van Solucall en de mogelijke winsten voor uw bedrijf

Solutel als extra mankracht

Kiest u ervoor om gebruik te maken van Solucall, dan beschikt u ook meteen over een extra paar schouders die u ondersteunen in uw klantenservice. Naargelang de gekozen permanentie en formule werken we in nauw overleg een gestructureerd plan van aanpak met u uit. Uiteraard staan we ook voortdurend voor u klaar in geval van vragen over Solucall.

Meer info of interesse in een kennismakinggesprek? Contacteer ons alvast en wij doen de rest.

© SOLUTEL 2021 - Privacy policy - Cookie policy

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.