Bedrijf in groei? 3 alarmsignalen om uw klantencommunicatie uit te besteden

Als bedrijf in volle groei of als gevestigde waarde die aanzienlijk in marketing en communicatie investeert, kan het plots heel snel gaan. De gewenste leads komen vlot binnen, maar om deze stuk voor stuk succesvol te verwerken en op te volgen, komt u vele handen tekort. Komt u volgende drie situaties vaker tegen dan u lief is, is het mogelijk tijd om externe hulp in te schakelen en uw klantencommunicatie uit te besteden. Zoals Solutel bijvoorbeeld.

1. De administratie stapelt zich op

Business genereren, betekent meer klanten en partners aan uw bedrijf binden. Daar komt uiteraard een pak extra administratie bij kijken. Merkt u dat u de groeiende papierstapel of uw mailverkeer niet meer krijgt verwerkt, dan is het tijd om in te grijpen. Idem voor de afhandeling en opvolging van offertes. Want uw klanten verwachten snel antwoord. Maar de vele telefoontjes storen u in uw werk.

2. De eerste klachten komen binnen

Waar u voordien de rechtstreekse communicatie met klanten en stakeholders nog eenvoudig intern wist af te handelen, heeft u vandaag beduidend meer moeite om alles te behappen. Gemiste telefoontjes en onbeantwoorde (voice)mails zijn de ongemakkelijke eerste tekenen van een verstoorde communicatielijn. Klachten over de slechte bereikbaarheid van uw bedrijf blijven in zo’n geval meestal niet lang uit.

Lees ook: Advocate Saskia Kerkhofs: “Mijn telefonie uitbesteden deed me sneller groeien”

klantencommunicatie uitbesteden

Bij Solutel bespaart u 75% op het loon van een administratief medewerker en krijgt u fulltime permanentie in ruil, zelfs tijdens vakantieperiodes.

3. Er is (nog) niet voldoende budget voor een extra medewerker

Een bijkomende kantoormedewerker dan maar om u het bos door de bomen te helpen zien? De loonkost van een dergelijke extra kracht is niet te onderschatten. Bovendien moet u deze nieuwe collega een plaats geven op kantoor. Plaats die u mogelijk nog niet heeft op dit moment.

Solutel: flexibele permanentie aan flexibele tarieven

Bij Solutel helpen we u weer volop te concentreren op uw kerntaak: de dagelijkse werking en de uitbouw van uw bedrijf. Wij geven u alvast vijf goede redenen waarom u met volle vertrouwen uw klantencommunicatie aan ons kan overlaten:

  • Wij zijn een kleinschalig team met een schat aan ervaring en dat in drie talen.
  • Wij combineren een persoonlijke aanpak met een sterke professionele knowhow: wij leren uw bedrijf kennen en stellen een communicatiedraaiboek op maat op;
  • Telefonie, mail, webchat, social media… Wij nemen de gewenste kanalen over en maken de koppeling met onze interne systemen voor een feilloze opvolging;
  • U bespaart 75% op het loon van een administratief medewerker en krijgt fulltime permanentie in ruil, zelfs tijdens vakantieperiodes;
  • Tijdelijke bijstand of hulp op lange termijn: wij zorgen voor de snelle in- en uitstap.

Wij doen u graag een voorstel op maat. Neem contact met ons op voor een kennismakend gesprek en we bellen u snel op.

© SOLUTEL 2020 - Privacy policy - Cookie policy