Customer service software integreren? 4 signalen vanuit uw eigen bedrijf

Op een bepaald moment binnen uw groeiproces als bedrijf komt het contact met uw klanten en partners in een belangrijke fase terecht. Uw klantencommunicatie opschalen, is dan één van de meest voor de hand liggende opties. En de gepaste customer service software helpt u enorme stappen vooruit te zetten. Wanneer dat precies is? Ga zeker even na of volgende scenario’s zich afspelen bij u en uw medewerkers.

1. U zit op 1.001 platformen tegelijkertijd

Uw e-mailsysteem, de chatfunctie op uw bedrijfswebsite, misschien zelfs ook Whatsapp en Facebook Messenger. En vergeet ook zeker uw telefonische communicatie niet.

U bent er zich misschien niet altijd bewust van, maar u – en/of uw collega’s – wisselt wellicht meermaals per dag voortdurend van communicatieplatform. En dat bovendien op verschillende dragers: uw smartphone, de desktop op uw werkplek, uw laptop en wie weet ook een tablet.

Het overzicht bewaren over deze verschillende toepassingen is hierdoor niet altijd even evident. Zeker niet wanneer het aantal contactnames in sneltempo de hoogte inschiet. Bovendien is niet elk platform even gebruiksvriendelijk, waardoor de vele omslachtige stappen u kostbare tijd doen verliezen.

2. U komt vaak op een dood spoor terecht

Er komt een telefonische oproep binnen van een klant voor een collega op de binnendienst. De collega is even niet aanwezig, dus neemt de receptionist de boodschap aan. Maar door de enorme drukte ontsnapt het bericht aan de aandacht van de collega in kwestie. Tot er een aantal dagen later een geagiteerd telefoontje van diezelfde klant binnenkomt.

In het heetst van de strijd durven we – begrijpelijk – wel eens iets te vergeten. Maar in dergelijke gevallen beschikt u amper over een opvangnet. Welke collega heeft de klant te woord gestaan? Wat is er verder met die ene oproep gebeurd? Is de klant uiteindelijk geholpen geweest? Indien u vaker op zo’n dood spoor terecht komt dan u lief is, is sterke customer service software zeker een logische volgende stap.

3. Uw klant krijgt geen antwoord

Wat als een oproep of contactname zelfs niet beantwoord wordt? Door de drukte, door een collega die toevallig even van zijn werkpost weg is? Door een ongelukkig toeval? In dringende gevallen kan dit wel eens het verschil maken tussen een tevreden klant, leverancier of partner, of een barst in het vertrouwen.

4. U krijgt klachten binnen

Komen er beduidend meer klachten binnen over de laattijdige reacties op contactnames of over de kwaliteit van de (online) communicatie? Dan is de tijd gekomen om op zoek te gaan naar twee zaken: betrouwbare en overzichtelijke customer service software én een partij die u ondersteunt in uw communicatie naar uw klanten toe.

Solucall: customer service software opgebouwd vanuit persoonlijke ervaring

Eén of meerdere herkenbare situaties? Of zegt uw buikgevoel dat uw klantencommunicatie vandaag te veel losse eindjes vertoont? Wij stellen u graag Solucall voor, customer service software van eigen makelij, vanuit onze eigen jarenlange ervaring en expertise:

  • Centraal overzicht en beheer van al uw online en telefonische contactnames
  • Solucall-app voor interne medewerkers: pushmeldingen, beschikbaarheid instellen…
  • Eenvoudige koppeling met de meest gangbare online platformen
  • Duidelijke labelfunctie: filter uw contactnames naar wens
  • Statistieken: duur contactname, aantal contactnames (per label)…

Meer weten over de key features van onze customer service software? Ontdek het hier.

Krachten bundelen voor optimaal succes

Waarom we zo zeker zijn van onze eigen customer service software? Omdat we er zelf dagelijks mee werken en onze tientallen klanten en hùn duizenden klanten op ons rekenen. In geval van vragen kunnen we u dus steeds de nodige ondersteuning bieden.

Met meer dan 10 jaar ervaring op de teller als telesecretariaat voor (para)medici en tandartsen, en als contact center voor bedrijven, beschikken we bovendien over een team dat uw klantencommunicatie uiterst professioneel ondersteunt.

Meer weten over hoe een samenwerking met Solutel – inclusief Solucall – er in de praktijk aan toe gaat? Contacteer ons via info@solutel.be of op het nummer 0800 206 06.

© SOLUTEL 2021 - Privacy policy - Cookie policy

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.