Hans van Zuuvr: “dankzij Solutel kunnen wij ons focussen op waar we goed in zijn”
Als specialist in natuurlijke waterbehandeling en -zuivering, bouwt Zuuvr ecologische zwembaden. De markt van Zuuvr is zeer seizoensgebonden. Bij mooi weer, is klantencontact een tijdrovende taak, maar bij slecht weer is dat veel minder het geval. Dat maakt het moeilijk om een vaste medewerker in te schakelen voor klantencontact. Solutel biedt hiervoor de perfecte oplossing.
Een flexibele telefoondienst
Het concept van een telesecretariaat was volledig nieuw voor Hans. Desondanks voldoet Solutel helemaal aan de verwachtingen. “Solutel onderscheidt zich vooral van de concurrentie door de vaste kost” verklaart Hans. In een rustige periode, bij slecht weer, liggen de kosten lager. In een drukke periode met veel telefonisch contact, nemen de kosten natuurlijk toe. Deze flexibele methode is perfect voor een onderneming als Zuuvr, met een vraag die fluctueert van seizoen tot seizoen.
Snel uit de startblokken
“De opstart met Solutel en Solucall verliep heel vlot” blikt Hans terug. “We hebben een kort proces opgesteld dat beschrijft welke aanvraag bij welke persoon terechtkomt. Solutel heeft hier input op gegeven en zo waren we meteen vertrokken. Dringende zaken kunnen meteen doorgestuurd worden en andere zaken worden gebundeld. Zo kunnen we ons bij Zuuvr focussen op onze specialisatie, zowel tijdens de rustige als de drukke periodes.”
Bekijk ook de video met Johan De Vlieger van woningbouwer Bostoen.
Vlotte overhandiging via Solucall
Dankzij het Solucall platform zijn Hans en zijn team op de hoogte over iedere contactname. Solucall registreert verschillende parameters over de klantencommunicatie, zoals het type oproepen, de gebruikte communicatiekanalen, de duur van een oproep, enz. Deze cijfers worden in een gedetailleerd rapport gegoten waar de klant uit kan leren.
Ook op zoek naar een flexibele oplossing voor uw klantencommunicatie? Bekijk ons aanbod voor bedrijven.