31 mei 2023

Klantenservice outsourcen? Waarom een contact center de juiste keuze is

post-afbeelding
Wie neemt binnen jouw bedrijf de klantenservice op zich? In een KMO durft de klantenservice in het heetst van de strijd wel eens te verdwijnen op de achtergrond.

1. Professionele klantenservice

Als bedrijf is het vaak moeilijk om een gestroomlijnde, professionele klantenservice op te zetten. Door je klantenservice uit te besteden aan een contact center, heb je de garantie dat je klanten professioneel te woord worden gestaan. Een contact center spitst zich volledig toe op een kwalitatieve klantenservice.

2. Meer klanttevredenheid

Een goede klantenservice is essentieel voor de klanttevredenheid. Door je klantenservice uit te besteden aan een contact center, worden je klanten steeds snel en goed geholpen. Een klant in nood verwacht een snelle dienstverlening. Dat zijn de momenten om het verschil te maken. Toon je extra inzet op zo’n moment, dan doe je een goede zaak op vlak van klantenbinding.

Klantenservice outsourcen naar een contact center

3. Flexibiliteit

Een ander voordeel van het uitbesteden van je klantenservice is de flexibiliteit. Ons team is ook buiten de kantooruren en in het weekend beschikbaar om je klanten verder te helpen. Dit betekent dat je klanten altijd geholpen worden, ongeacht de tijd van de dag (of nacht).

4. Betere focus op de kernactiviteiten

Door je klantenservice uit te besteden, kun je je focussen op je kernactiviteiten. Je kunt je energie en middelen besteden aan de groei van je bedrijf en de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten, terwijl het contact center zich bezighoudt met het afhandelen van de klantvragen.

5. Kostenbesparing

Je klantenservice uitbesteden aan een contact center bespaart je kosten. De loonkost in België blijft zeer hoog, dus het inhuren en trainen van medewerkers voor je eigen klantenservice kan duur zijn. Dankzij een contact center kunnen jouw medewerkers zich volledig toespitsen op hun eigen job. Een contact center heeft gespecialiseerde medewerkers in dienst die klantvragen efficiënter afhandelen aan de hand van een gedetailleerd draaiboek.

Groei samen met Solutel

Genoeg redenen om vandaag te investeren in jouw klantenservice. Jouw hele bedrijf kan sneller groeien dankzij een enorme tijdswinst en meer tevreden klanten. Dit alles aan een fractie van de kost van een klantenservice in eigen beheer.

Als contact center ontwikkelde we een eigen platform om vlot samen te werken met jouw bedrijf: Solucall Business. Benieuwd hoe je vlot met ons samenwerkt via Solucall? Vraag een demo aan of maak een afspraak voor meer info.

Meer weten over onze diensten? Contacteer ons op 0800 206 06 of maak een afspraak.
BE 0890 051 709
© Solutel 2024

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.