27 september 2022

15 jaar Solutel: “dit hadden we nooit durven dromen”

post-afbeelding
Afgelopen zomer is het 15 jaar geleden dat Bea en Winand Solutel oprichtte.

Wat begon als een klein kantoor in Diepenbeek, draait vandaag als een geoliede machine met 20 medewerkers in dienst. Met klanten over heel België, is Solutel het contact center bij uitstek voor zowel bedrijven als vrije beroepen.

Hoe het allemaal begon

De kernactiviteit van Solutel is in 15 jaar niet veranderd, maar de doelgroep wel. Oorspronkelijk richtte Solutel zich tot aannemers in de bouwsector. Via mond-tot-mondreclame werd al snel duidelijk dat een andere doelgroep meer interesse had in de diensten van Solutel. Zo kwamen na een kleine koerswijziging veel artsen bij Solutel terecht voor hun telefonische onthaal en afsprakenbeheer.

Door dit succes kwam er al snel hulp aan te pas. Met Josianne en John waren de eerste medewerkers een feit. Bijna 15 jaar later maken zowel Josianne als John nog steeds deel uit van het Solutel team.

Solucall: een schot in de roos

Als startend bedrijf was Solutel afhankelijk van externe software. Al snel bleek dat deze software niet helemaal voldeed aan de behoeften van Solutel. Toen besloten vennoten Bea en Winand om een eigen softwaretoepassing te ontwikkelen. Deze werd gedoopt als Solucall. Solucall bestaat vandaag uit twee variaties: Solucall Business en Solucall Medical.

“Solucall was vanaf dag 1 een schot in de roos.” besluit Winand met veel genoegen. “Voor ons was het een enorme stap om over te schakelen naar een platform dat we volledig vanaf nul ontwikkeld hebben. Gelukkig zijn onze klanten zonder problemen overgeschakeld naar Solucall. Onze klanten zagen er ook snel de meerwaarde van in.. Het platform was ongeveer 2 jaar in ontwikkeling. Dat was nodig, want aangezien we met veel vertrouwelijke informatie werken, moest het platform ook volledig GDPR-conform zijn. Alle info is versleuteld en beschermd via multifactor authenticatie.

Door het bewezen succes van Solucall, willen Bea en Winand in de toekomst nog breder inzetten op dit platform: “We blijven de software verbeteren op basis van feedback van klanten. Daarnaast willen we ook koppelingen maken met andere software.We merken dat de integratie van Solucall met andere softwarepakketten de drempel om Solucall te gebruiken nog zou verkleinen.”

Solucall Business

Het geluk bij een ongeluk

2020 was voor veel bedrijven een uitzonderlijk jaar. Voor Solutel was dat niet anders, maar wel in de positieve zin. Corona bracht voor Solutel in 2021 een groei van maar liefst 45%. Naast de vele medische klanten die Solutel al had, zijn er enkele grote vaccinatiecentra opgestart bij Solutel. Die samenwerkingen lopen vandaag nog door. Ook artsen zijn nog steeds op zoek naar een beter ritme in hun leven. Solutel biedt als medisch telesecretariaat daarvoor de perfecte oplossing.

Klantbeleving op de eerste plaats

Na 15 jaar ervaring met klantencommunicatie kunnen CEO’s Bea en Winand één duidelijke tip geven: blijf klantbeleving op de eerste plaats zetten. “Bedrijven verliezen vaak de klant uit het oog wanneer ze op zoek gaan naar oplossingen voor een efficiënt onthaal. Het slechtste wat je als bedrijf kan doen, is communicatiekanalen uitschakelen om efficiënter te werken. Laat de keuze van het contact bij de klant en ga in functie daarvan op zoek naar een oplossing. Niet omgekeerd.”

Hierbij helpt het om ieder contact met de klant te stroomlijnen (facturen, klachten, leveringen, enz.), zodat iedere medewerker op dezelfde positieve manier met klanten omgaat. Alleen zo biedt je klanten een unieke ervaring met jouw bedrijf.

Nood aan meer controle over jouw klantencontact?

Dankzij 15 jaar ervaring slagen we er bij Solutel in om klanten snel verder te helpen met vragen en problemen, onafhankelijk van het communicatiekanaal.

Als omnichannel contact center kunnen we voor jou hetzelfde betekenen. Via Solucall ontvang je alle informatie op een overzichtelijke manier en kan je vervolgens al de contacten opvolgen. Zo krijgen jouw klanten de best mogelijke ervaring en kan jij efficiënt te werk gaan.

Lees meer over hoe we te werk gaan, of neem contact op voor een antwoord op jouw vragen.

Meer weten over onze diensten? Contacteer ons op 0800 206 06 of maak een afspraak.
BE 0890 051 709
© Solutel 2024